Paul, Katja, Lin en Fen Yi terug in China

Chinees koken (Yangshuo, 20 augustus 2011), door Lin

Vandaag moesten we vroeg op, omdat we naar een kookworkshop gingen. We gingen om 9:20 met een busje naar de bestemming waar de echte kok op ons wachtte. Er waren ook andere mensen. Of ze kwamen uit Engeland of uit Amerika.

Het koken

We gingen eerst naar de markt. Bij het begin van de markt zag je allemaal vissen, padden en schildpadden. Bij de tweede afdeling kwamen we bij het groente en fruit gebeuren. Daarna kwamen we bij de vlees dingen en die had ik liever niet willen zien. Je zag gewoon dat er dieren werden gesneden. En als je het niet zag dan hoorde je het wel. De kookmevrouw vroeg in het begin of er iemand was die dit niet wou zien. Toen niemand iets zei ging ze met ons naar alle vleesdingen. Ik vond de vleeshal nog het ergst van alle dingen op de markt. Je wil niet weten wat ik zag (maar ik vertel het lekker toch!!) . Het eerste wat ik zag was nog niet zo erg. Dat waren: gewoon kippen, konijnen en ganzen. Dat was dus niet zo erg. Maar later zag ik een dooie hond aan een touwtje bungelen. We gingen er niet heen maar ik zag het wel. Je kon ook horen dat er een hond werd geslacht. Dan hoorde je heel hard: tok tok tok. En af en toe hoorde je: BOINK. We liepen verder en zagen toen: varkenspootjes, een lever van een varken en je zag varkensneusjes.

Toen we dat allemaal hadden gezien gingen we met busjes naar de kookplek. Toen we daar aankwamen gingen we op een bankje zitten en kregen wat drinken. Toen begon het echte koken.

Als eerste maakten we dumplings en daarna maakten we groene groente. Toen maakten we aubergine stukjes. Ook gingen we gestoomde kip met groentes bereiden. Als laatste maakten we gemixte groentes met knoflook. Toen we alles hadden gemaakt gingen we alles opeten.

Het was heel lekker!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Celia

Gatver zeg, die vleesdingen, gelukkig is groente in China ook heerlijk om te eten. Leuk een kookcursus komt altijd van pas.
Gaat al weer opschieten voor jullie, nog veel plezier met jullie laatste dagen, dat is echt voorbij gevlogen.
Lin Di en Mei Xiu gaan overmorgen weer naar school.
Groetjes Celia

Laura, willemijn en inge

Oef dat eten ziet er goed uit, krijg er honger van. Volgende kerstdiner op z'n Chinees! Nog gefeliciteerd met jullie trouwdag gisteren. Geniet en tot gauw. Liefs. Ps Laura vindt het t shirt prachtig. X