Paul, Katja, Lin en Fen Yi terug in China

Vissen vangen (Yangshuo, 19 augustus 2011), door Fen Yi

Na het ontbijt gingen we zwemmen want dat hadden mamma en pappa beloofd. Dat was leuk. We hadden een band gekocht waar je in kon drijven. We vonden slakken in de rivier. Die eten ze hier. We gingen picknicken maar zonder slakken!!!

Daarna mochten wij (Fen Yi en Lin) kiezen wat we de rest van de dag deden. Wij kozen om niks te doen. Pappa en mamma gingen lezen en Lin en ik gingen met een meisje spelen dat hier ook logeert. We gingen tekenen, met de bal bij de pingpongtafel en een spelletje Uno spelen. Pappa kwam zeggen dat we over 10 minuten moesten eten. Ik had een vegaburger. Dat was heel lekker maar je werd er wel vol van.

Na het eten gingen we met een boot op de rivier. Daar konden we een man zien die met vogels vissen ging vangen. Die vogels heten aalscholvers en zijn zwart. Ze lijken ook wel een beetje op eenden. De vogels gingen zwemmen en steeds duiken om vis te vangen. Als ze een vis hadden, slikte hij de vis wel in maar die ging niet naar zijn buik. De vis bleef in zijn keel hangen want er zat een touwtje om zijn nek waardoor de vis niet verder kan. De vogels komen dan op het bamboevlot zitten en de visser haalt de vis uit hun keel. De vogels vinden dat goed. Pappa zegt dat de vogels als ze klaar zijn wel de kleine visjes krijgen om op te eten en dat de grote vissen voor de visser zijn.

Op het laatst mocht je ook zo'n vogel op je arm hebben. Eerst durfde ik niet maar later wel. Er is ook een foto van. We gingen terug naar het hotel en toen hebben we nog thee gedronken en daarna naar bed.

Celina

Beste Webmaster, Ik heb uw website bezocht en vond het erg handig zijn content.I u uit te nodigen voor een link uitwisseling (3-way link) naar onze site (s).