Paul, Katja, Lin en Fen Yi terug in China

Mama is jarig (Xian, 8 tot en met 10 augustus)

Toen we wakker werden was mamma jarig. Ze kreeg van mij 3 cadeautjes en van Lin 1 en van pappa 1 en van Zhang Dan 1. We gingen ook zingen. Toen waren we in Xian. Eerst moesten we met de bus. Dat was een heel gedoe want het was heel vol en heel warm. We moesten een heel eind lopen met de koffers. Zhang Dan ging weg want haar zus woont in Xian. Daarna waren we bij ons huisje. We hadden twee slaapkamers. Het was een echt huisje. Ze hadden er heel veel dingen die je in een gewoon huis ook hebt. Een wasmachine en een keuken. Het was niet heel luxe. In de middag gingen we fietsen over de stadsmuur. Dat was best wel leuk. We hebben ook taart gegeten. En we kregen pizza. Dat was heel lekker.

Moskee

De stad is heel druk en heel warm. We kregen elke dag een ijsje. De volgende dag ging pappa eieren koken. We gingen naar een grote moskee en we gingen zoeken waar we fietsen konden huren. Maar dat was niet gelukt. Ik vond dat wel heel jammer. We moesten toen heel ver lopen naar een pagode. Die konden we eerst niet vinden. Toen we hem gevonden hadden was hij gesloten!!!!!!!!! Alles voor niks gelopen. Gelukkig gingen we met de bus terug. Op die dag kreeg Lin een horloge en pappa kocht sandalen. We kochten ook een cadeautje voor oma. 's Avonds gingen we nog naar de stad. Het was heel druk. We gingen naar een hele grote supermarkt. Daar waren ook vissen en kikkers en slangen die je kon kopen. Lin en ik gingen heel veel lachen. Pappa en mamma kochten een koekenpan om een ei in te bakken.

De volgende dag ging pappa een ei bakken. Na twee eieren zaten er stukjes pan in het ei. Daarom mochten we die niet opeten. Lin en ik hadden wel een goed ei. Na het ontbijt gingen we alle spullen inpakken en lopen naar een park. Daar moesten we eerst kaartjes kopen voor de trein. In het park ging ik eerst met mamma in bootje. We moesten met een waterpistool op een nepdier richten en dan ging de fontein aan. We gingen ook in een soort trein die heel hard ging. En we mochten in het reuzenrad maar pappa ging niet mee want die vond het te hoog. 's Avonds gingen we weer met de trein. Het was heel druk op het station. Eerst konden we Zhang Dan niet vinden maar gelukkig later wel. Nu gaan we naar Fenyi zonder spatie.