Paul, Katja, Lin en Fen Yi terug in China

Hotpot en een wierookoffer (Yulin, 2 augustus 2011)

We hebben eerst ontbeten in ons hotel. Om tien uur kwam Zhang Dan ons halen! We gingen eerst door de stad lopen op naar de wasserette. Daar hebben we de was gebracht. Toen gingen we op de stadsmuur lopen het was best vermoeiend. Toen hebben we nog even door de stad gekeken! Toen gingen we lunchen met de familie Li (pleegfamilie Lin). Iedereen kreeg een pan met soep en daar kon je dingen in koken. Bijvoorbeeld bloemkool, worstjes, kip, aardappel en tomaat enzo. Ik ( Fen Yi ) vond het heel lekker. We kregen kadootjes. Je sterrebeelddiertje (een geit voor mij), een spiegeltje en twee geluksdingen. Daarna gingen papa en mama nog kletsen met de pleegmoeder. Lin en ik gingen spelen met de jongetjes (kleinkinderen pleegmoeder).

Naar de rivier

Daarna gingen we naar een rivier, even buiten Yulin. Nadeel: dat ik drie keer tegen scherpe stenen aan botste. Voordeel: ik werd er lekker koel van. Er was ook een tempel in een grot. Ik mocht een wierook stokje aansteken en een wens doen. Ik heb het stokje gezet bij de god die ik hoop dat mijn wens uit laat komen.Toen waren we helemaal nat. Lin was het natst door mij, mama en Zhang Dan. Daarna heb ik papa nat gemaakt! Daarna gingen we onze kleren en schoenen drogen in de zon.

Pleegmoeder Lin Xia

Daarna gingen we naar de pleegmoeder van Lin Xia (een van de andere Linnetjes). Daar gingen we een pakketje afgeven dat Dominique meegegeven had. Ze was er heel blij mee. Ze moest ook een beetje huilen toen ze de foto's zag omdat ze Lin Xia mist. Wij moesten veel meloenen eten maar ik (Fen Yi) had er maar één op. Ik had ook nog gespeeld met de dochter van de pleegmoeder. Ik snapte haar wel een beetje, ook al spreek ik geen Chinees. Ze hadden ook een hond.

Vliegers op het plein

Toen gingen we met de bus terug naar de stad. Daar gingen we kijken naar de vliegers op het plein. Er waren veel mensen en er was muziek. We hoorden trommels en we wilden kijken waar dat vandaan kwam maar we zagen ze niet. Toen gingen we eten. Wij hebben Zhang Dan toen veel Nederlandse woordjes geleerd. Groen, broccoli en andere woordjes met een R. Op de terugweg naar het hotel zagen we weer vliegers in de lucht. Maar nu met lichtjes. Het was donker en heel mooi. In het hotel gingen we afscheid nemen van Zhang Dan. Ik mocht nog dit verhaal schrijven. En nu ga ik slapen!!!!!!!!!!!!!! Morgen gaan we naar de ouders van Lin en daarna op kamelen door de woestijn.

Doeg!

Fen Yi

Reacties

Reacties

Suzan en Hijlko

Ha Fen Yi,
Gingen jullie Zhang Dan Nederlandse woorden met een R leren zeggen, omdat Chinezen de R niet goed kunnen uitspreken? Maar Zan Dhang kan dat natuurlijk wel, omdat ze een tolk is.
Hebben jullie intussen van haar ook allemaal Chinese woorden geleerd? Zijn er ook Chinese letters die Nederlanders niet kunnen zeggen? Chinees lijkt mij heel moeilijk om te leren, maar gelukkig snap jij de mensen een beetje, ook al spreek je geen Chinees.

Ik hoop dat je wens uitkomt.
En ik hoop ook een beetje dat een paar van die schildpadjes nog konden ontsnappen.

Merlijne en Stan

Hoi familie,

Wat een boeiende, mooie en ontroerende verhalen. En wat maken jullie veel mee!
Veel liefs,
Merlijne en Stan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!