Paul, Katja, Lin en Fen Yi terug in China

Ontmoeting met de pleegfamilie van Lin (Yulin, 1 augustus 2011)

Vandaag gingen we om 8:40 in het vliegtuig naar Yulin. Op het vliegveld was het best wel druk. We gingen onze koffers inchecken en door de douane. Ik (Lin) en papa kwamen er goed door, maar mama en Fen Yi begonnen te piepen. Dus ze werden goed nagekeken. Ook in mamma's rugtas zat iets dat ook niet mee mocht. Een pot pindakaas!!!!!. We hadden even een sandwich en daarna naar het vliegtuig. Uiteindelijk zaten we in het vliegtuig. Alleen hadden we precies een uur vertraging omdat het zo druk was. Er stond een hele file van vliegtuigen. Er kwamen ook steeds vliegtuigen landen. Dus zo stonden wij ook in die file, en dat is niet leuk!!!!!!!! Na een uur vertrokken we dan. Papa en ik (lin) hebben het spelletje Uno gedaan(een soort kaartspelletje). En Fen Yi en mama hebben het spelletje set gedaan (ook een spelletje met kaarten.). Onderweg werden we af en toe flink door elkaar geschud, want er was veel turbulentie, maar ik werd niet misselijk. Toen gingen we landen dat doet best wel zeer aan je oren, maar we kwamen er goed vanaf.

Lunchen met mijn pleeggezin

Toen we uit het vliegtuig waren, gingen we Zhang Dan opzoeken. Papa en mama zagen haar meteen. Wat een verrassing, want ze was samen met mijn pleegmoeder en mijn pleegbroer (Li Rong.). Mijn pleegmoeder was erg blij om mij te zien. Ik ook wel, maar ik wist niet zo goed wie het was. Mama ging wel huilen. De pleegmoeder ook. Toen gingen we naar het huis van mijn pleegbroer mijn kleine pleegneefje van vier ophalen. De vrouw van mijn pleegbroer ging ook mee. Toen kwamen we bij een restaurant. Daar gingen we lunchen. Toen we daar aankwamen zagen mama en ik (Lin) dat het hele pleegfamilie er was. Toen gingen we warm eten (dat doen ze in China, ze eten 's middags en 's avonds warm). Dat was wel lekker.

Het weeshuis

Daarna gingen we naar het huis van mijn pleegvader en pleegmoeder. Het is daar best wel arm, maar ze hebben het daar wel leuk. Ik kon de kamer zien waar ik al die maanden heb gelegen en ook het bed. Dat is een ‘kang': een soort bedbank waar ze een vuurtje onder kunnen steken tegen de kou. Ook kreeg ik de beer waar ik vroeger mee speelde. Toen we daar weg gingen, werden we naar het weeshuis gebracht. We deelden knuffels uit die we uit Nederland hadden meegenomen. Er zijn daar veel kinderen met een handicap. Maar er zijn ook gezonde kinderen. Soms is het zo dat kind niet naar school mag. Er is een meisje in het weeshuis waarbij dat zo is. Het meisje kan haar poep en plas niet ophouden en stinkt een uur in de wind en daarom wil geen enkele school haar hebben. Zielig hé????!!!! Ook was er een kind met een heel groot waterhoofd en een meisje met zes vingers aan een hand. In het weeshuis werkten een paar mensen die mij nog kenden van tien jaar geleden. Ik werd veel over mijn haar gestreeld. Ook knepen ze in mijn wangen en drukte me tegen zich aan.

Mevrouw Gao

Na het weeshuis kwam mevrouw Gao ons tegemoet lopen. Dat is de mevrouw die mij destijds heeft opgehaald bij mijn ouders en naar het weeshuis heeft gebracht. Ze heeft vier jaar geleden tegen mama verteld waar mijn ouders wonen. We gingen mee naar het huis van haar daar was haar man ook. We hebben heel veel gekletst en foto's gemaakt. We kregen ook een kruising tussen een appel en een peer. Ik en Fen Yi vonden ze niet zo lekker maar mama en papa wel. Ik heb ook gezien waar ik vroeger een nacht heb geslapen. Ze hebben ook twee vogels. Het zijn parkieten. Ik vind ze mooi. Een is blauw met zwart. En de ander is groen met zwart.

Restaurant

Na het bezoek gingen we nergens meer heen. Alleen naar een restaurant. Daar kon je lekker eten. Toen we weer weg gingen regende het en donderde en bliksemde het.

Nou dit was onze dag.

Doeiiiiiiii

Lin

Reacties

Reacties

Marlies

Hee Lin! Spanned allemaal hoor, de dingen die je ziet en meemaakt. Superleuk dat je zelf een stuk hebt geschreven! Geef je Zhang Dan een dikke knuff van mij? Heel veel plezier nog en lekker genie ten...

Hijlko en Suzan

Wat leuk Lin, dat jij nu een verhaal hebt geschreven.

Dat klinkt wel heel lekker, zo'n bedje met een vuurtje eronder. Dat zou ik hier soms ook wel willen hebben in de winter.

Wat raar dat jullie geen pindakaas mee mochten nemen. Weet je waarom dat niet mocht?

Wij hebben hier ook een vrucht die een kruising is tussen een appel en een peer, een nashi-peer heet die vrucht. Het is een beetje smakeloos, maar wel heel lekker sappig. Zou dat dezelfde zijn als die jullie hebben gegeten?

Het moet voor jou vast wel een beetje raar zijn dat mensen jou nog kennen maar jij het zelf niet meer kan herinneren. Ruikt de beer vertrouwd?

Wat een bijzondere reis maken jullie. Wij vinden het heel leuk als er 's ochtends weer een mailtje is dat jullie weer een nieuw verhaal en een foto's op de site hebben gezet.

Jenny en Willem

Wat een geweldig mooi verhaal heb je geschreven Lin.Toen je uit China vertrok speelde je met een beer en nu schrijf je al een verhaal. Prachtig dat je de beer mee mag nemen, wat zal die een heimwee gehad hebben!
Doe je iedereen de groeten van ons? Veel plezier nog!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!